8 Ocak 2015 Perşembe

Hiç Görmediğin Birini Sevebilir Misin ya da Hiç Tanımadığın Birini Görebilir Misin ?


Finaller Başladı Evet !! ama ben çalışmaya başlamadım ayrı konu hehe
Neyse bu sabah bir kanalda denk geldi bir film, ilk başta pek önemsemedim fakat Beyazperde de şu yorumu görünce dedim tamam, o kırılmaları hissetmem lazım, şu aptal söylemi kırmam lazım ve o kadar konuya çalışmam gereken saate inat izledim.Gördüğü yorum şuydu:
''Hazal’ın yaşadığı trajedilerin hissettirdiklerini göremiyoruz örneğin. Hazal, hayata öylesine bağlı ki, Ali’ye olan aşkı, bağlanma motivasyonu sıralamasında önemsiz kalıyor neredeyse. Bu nedenle ‘hayata birlikte tutunma’ denkleminin kazananı Ali oluyor görünürde... Film, aşkın taraflarının çatışmasındansa, kaybedenleri ve ‘kaybeden’e dönüştüren nedenleri kesiştirerek derinleşmeye zemin hazırlıyor, ki bağın görünürdeki tetikleyicisi Hazal ile derindeki müsebbibi Ali arasındaki ‘kelebek ektisi’, hikayenin sınırlarını genişletmek adına önemli bir fırsat. Ancak romantizmin altında kaldığından hikayeye derinlik katmaktan çok, Ali’yi yasadışı dövüşe iten yüzeydeki tartışmalı nedeni kazımamıza, ‘kendini cezalandırma’ gibi psikolojik ama daha inandırıcı bir nedene ulaşmamıza yarıyor daha çok.''


Sadece Sen 
Filmin ismi 
kısaca Hazal;(Hayata Hep Siyah Rengin Tonu İle Bakan Karakterimiz) ve Ali(Kendi İçinde En Büyük Savaşı Kendi İle Veren Kendisinden Başka Kimsesi Olmayan Ve Herkesin Kendini Biraz Bulduğu Karakterimiz)'nin aşk hikayesini anlatıyor


-Hiç Görmediğin Birini Sevebilir Misin
-Hiç Tanımadığın Biri Karanlığını Aydınlata bilir mi 
-Sevgi Hep Beraber Olmak mı Yoksa Tanımadan Bilmek Mi
-Hiç Tercüme İhtiyacın Olmadığın Seslere Neden Büyük Anlamlar Yüklersin Ki

İşte tüm bunların cevabı var burada biraz gizli saklı ama var, Hazal öyle bir ruh ki, öyle güzel seviyor ki insanın eski acıları ya da sevgileri kirli kalıyor
Düşünün lütfen birkaç saat gözlerinizin kapalı yaşadığınızı ve o birkaç saatin hayatınızın en güzel birkaç saat olduğunu, o anları nasıl hayatınız boyunca saklarsınız renkler olmadan ? Sadece sesler ve kokular varken beyniniz nasıl hatırlayacak o anları ?
Ben düşünemiyorum,olmuyor hayatım karanlık içinde nefes alamıyor kışın dışarıda kalmış çamların yeşillikleri nasıl beyazın arkasına saklanıyorsa benimde renklerim olmadan hayatım, duyduklarımın arkasına saklanıyor, nefes alamıyorum 
Fakat Hazal bunu başarıyor,ben filmi izlerken kendimi Ali yerine koymadım, koyamadım ben hep Hazal oldum o koşulsuz sevgiyi arayan Hazal oldum, 
onun için gördükleri hayatının renkleri değilmiş,onun renkleri;
Hissettikleri olmuş,duydukları olmuş,dokunabildikleri olmuş,
ONUN RENKLERİ BİZİM HER GÜN GÖRDÜKLERİMİZDEN ÇOK ÖTEYE GİTMİŞ 
ONUN RENKLERİ KENDİ REPLİĞİNDEN :

-EĞER GÖREBİLSEYDİM ALİ 
BİR GÜN SADECE, ÇOK DEĞİL!!
23 SAAT SENİN YÜZÜNÜ İZLER GERİYE KALAN 1 SAAT İSE GÖKYÜZÜ

O BANA YETER SEN ÜZÜLME 

Kim film hakkına yapmacık uyarlamadan ibaret derse desin umrumda değil Hazal bana o duyguyu verdi,ben bu repliği duyunca vuruldum, filmlerin amacı da bu değil mi zaten ? İnsanları en zayıf yerlerinden vurmak ve onların derinliklerinde bir yere oturup ben senim, bu gördüklerin sen. Sana hep haydi daha ne duruyorsun, 
-bu senin hikayen uzan ve al onu  
demek değil mi , 
İşte o yüzden bir filme puan vermek, o duyguyu vermedii demek ne kadar büyük küstahlık 
Ben bu filme not veremiyorum çünkü ben o sevgiyi bulduğumu sandım ve duvara tosladım çok değil yakın zaman içinde, işte bu yüzen Hazalı hep kıskanarak izledim, benimde renklerim sadece gördüklerim olmasın diye ama sonra anladım ki o renkleri boyayan bana göre boyamış bana göre şekil almış ve Hazal'da gördüğüm o duyguyu ben sahte yaşamışım,evet zavallı oldum aptal oldum kullanılmış oldum
ama şimdi ama asla...
O yüzden ben burada Hazalı,Aliyi değil kendimi izledim iki yıl önce kaybettiğim yağmuru izledim.. 

işte bu film bana bunu öğretti,soruyorum size izlediğiniz hangi film kattı bu duyguyu? Hangi filmden sonra ben bu değilim artık dediniz ? 

Tavsiye ediyorum arkadaşlar şiddet ile tavsiye ediyorum evet çok yapmacık sahneler var, uyarlama lakin unutmayalım bizi biz yapan değerleri biraz görüyorsak,kendimizi biraz filmin içinde buluyorsak 
o film olmuştur 
kim ne düşünürse düşünsün!!


Hiç Görmediğin Birini Sevebilir Misin ya da Hiç Tanımadığın Birini Görebilir Misin ?
YA GERİ VERECEK KİŞİ OYSA 
BU CÜMLEYİ KURABİLİR MİSİN ?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder