6 Aralık 2014 Cumartesi

3 Dakikalık Şarkılar 356257 Tane Hayal

Kesin sizde yaşamışsınızdır, bazı şarkılar vardır bazı anların fon müzikleri olurlar o ezgiler öyle ezgilerdir ki o anları tekrar tekrar yaşarsınız onlar sayesinde.
Herkes dedim çok kesin oldu aslında neyse ben size o ezgileri yazacağım bu gün ne de olsa müzikler o duyguları filizlediği gibi o duyguları susuzda bırakabilirler.

1) https://www.youtube.com/watch?v=1pLsb1YMsKE

Gabrielle Aplin ''Home''

Bu şarkıyı yaklaşık iki, üç yıl önce keşfettim.Bana her zaman umudun mutluluğun şarkısı oldu, sözleri çok güzel insana her zaman özgürlük duygusu veriyor. Tam yağmurlu bir nisan gününde, koşarken sana eşlik eden anılarımın şarkısı

I'm a phoenix in the water, 
(Ben sudaki anka kuşuyum )

A fish that's learnt to fly,
(Uçmayı öğrenmiş bir balığım)

But feathers are meant for the sky.
(Ama tüyler gökyüzüne yönelik)

So I'm wishing, wishing further,
(Başarmak için coşkuyu,heyecanı)

For the excitement to arrive,
(Bu yüzden daha fazla istiyorum)

2) https://www.youtube.com/watch?v=JaAWdljhD5o

Awolnatıon ''Sail''

Türkçe çevirisi yelken olan şarkıda bana yaşattığı duygular ile sözleri tam uyuşmuyor sözlerine bakmadan dinlememin etkisi olsa gerek, tumblr'da bir blogta görmüştüm kusura bakmasın ismini hatırlamıyorum şimdi, bana her zaman bir isyanın ,öfkenin başlangıç şarkısı olmuştur. Umarın sizde dinlerken öfkeniz uçsuz bucaksız denizdeki yelken gibi ufacık kalır.




3) https://www.youtube.com/watch?v=ElHUrlPTg-g

Yüzyüzeyken Konuşuruz ''Konuşulacak Şeyler''

Geldik en sevdiklerimden birine zamanında bir dostum bırak popülerleri ne varsa biz amatör öğrencilerde var demişti hiç aldırmamıştım James Blunt, Teoman, Duman vs varken kim dinler bunları. Aptalmışım !!
Resmi yazı şarkım ne zaman ilhama ihtiyaç duysam yardımıma koşar şarkı sözleri ise yorum bile yapamıyorum, çaresizlik ile mutluluk nasıl bir araya gelir hem ayrılık hem kavuşma nasıl olur, insan ağlerken gülebilir mi ? Tüm bunların cevabı var bu şarkıda,fazla dinleyip ünlü yapmayın arkadaşlar :) şarkı sözü nasıl yazılır adlı listedeki en asil üyedir sizi temin ederim.

Toplum tarafından onaylanmış aşkınla beraber 
deniz manzaralı bir ev düşlersin 
kedilerin tercümeye ihtiyaç duyulmayan seslerine 
büyük anlamlar yükslersin 
tartışmaya açık bıraktım çayın altını 
hangi rafa koymuştum servis takımını bilemedim 
denize kıyısı olmayan insanları hiç sevemedim 
son vapurda kaçtı nasıl dönerim şimdi burdan oraya 
istanbulun yağışları sürecek bir hafta daha 
iklim değişimine inanmayan kuşlar göç etmeden buluşalım 
konuşacak hiç bir şey bulamazsak senin çekik gözlerinden konuşalım. 
tartışmaya açık bıraktım çayın altını 
hangi rafa koymuştum servis takımını bilemedim 
denize kıyısı olmayan insanları hiç sevemedim. 
son vapur da kaçtı nasıl dönerim şimdi burdan oraya. 
istanbulun yağışları sürecek bir hafta daha 
teknolojinin getirdikleri içinde iletişim en büyük yalandı 
üzüleceksin fakat gizlemenin bir anlamı yok bakkal osman samsundan taşındı 
tartışmaya açık bıraktım çayın altını 
hangi rafa kouymuultum servis takımını bilemedim 
denize kıyısı olmayan insanları hiç sevemedim 
son vapur da kaçtı nasıl dönerim şimdi buradan oraya 
istanbulun yağışları sürecek bir hafta daha 
son vapurda kaçtı nasıl dönerim şimdi burdan oraya 
istanbulun yağışları sürecek bir hafta daha
tartışmaya açık bıraktım çayın altını...

4) https://www.youtube.com/watch?v=2fngvQS_PmQ

Ed Sheeran - I See Fire


Geldik dizi müziklerine :))
Her yerde müzik olur da Orta Dünyada olmaz mı hiç ?
Tabii olur 
Şarkı sözlerine baktığımız zaman korkunun umut ile birleştiğini görürsünüz.Yatmadan önce gözleriniz kapalı dinlemelik bir şarkı emin olun .. 

The mountain side
Dağın kenarında

Desolation comes upon the sky
Keder gökyüzünden gelir

Now I see fire
Şimdi ateşi gördüm
Inside the mountains
Dağların içindeki
I see fire
Ateşi gördüm
Burning the trees
Ağaçları yakan
And I see fire
Ve ateşi gördüm
Hollowing souls
Ruhlara uğuldayan
I see fire
Ateşi gördüm
Blood in the breeze
Hafif bir rüzgarın içindeki kan
And I hope that you'll remember me
Ve umarım beni hatırlarsın

And if the night is burning
Ve eğer gece yanarsa
I will cover my eyes
Gözlerimin üsünü kapatacağım
For if the dark returns then
Karanlık geri dönerse diye
My brothers will die
Kardeşlerim ölecek
And as the sky is falling down
Ve gökyüzü düşecek gibi
It crashed into this lonely town
Bu yalnız kasabanın içine düştü
And with that shadow upon the ground
Ve yerdeki bu gölgeyle
I hear my people screaming out
Dışardan insanlarımın çığlık attıklarını duyuyorum

And I see fire
Ve ateşi gördüm
Inside the mountains
Dağların içindeki
I see fire
Ateşi gördüm
Burning the trees
Ağaçları yakan
I see fire
Ateşi gördüm
Hollowing souls
Ruhlara uğuldayan
I see fire
Ateşi gördüm
Blood in the breeze
Hafif bir rüzgarın içindeki kan

I see fire (fire)
Ateşi gördüm
Oh, you know I saw a city burning out
Oh biliyorsun bir şehrin yanışını gördüm
And I see fire (fire)
Ve ateşi gördüm
Feel the heat upon my skin
Tenimdeki ısıyı hisset
And I see fire (fire)
Ve ateşi gördüm
Uhhhhhhhhh
And I see fire
Ve ateşi gördüm
Burn auburn on the mountain side
Durmadan yanan dağın kenarında

Dizi Müziklerinden söz açılmışken Açlık Oyunlarınıda es geçmemek gerekir, zaten filmlerden yüz üzerinden puan versek bunun altmışlık kısmını müzikleri oluşturur.

5) https://www.youtube.com/watch?v=QnoXecGpq6g

Lorde - Yellow Flicker Beat
















Yazımın sonuna son bir parça kaldı best of listenin başı bu şarkının benim için önemini daha önce yazmıştın onu koyacağım şimdide 
6) https://www.youtube.com/watch?v=wVyggTKDcOE

James Blunt - Goodbye My Lover



Hani bazı olaylar vardır. Hatırladıkça üzülür, hüzünlenirsin, hüzünlendikçe de hatırlarsın ama. Her insan için değişen olaylardır aslında bunlar . Bazısında 14 Şubat adını alır , kimisinde İncir Reçeli , ben de ise Goodbye my lover adını alıyor. O şarkıyı ne zaman dinlesem hüzünleniyorum, saniye saniye yaşıyorum sanki onu, dinlerken soyutluyorum kendimi dünyadan, gözlerim doluyor, ayaklarım titriyor, beynim hissizleşiyor. O zaman hissediyorum kendimi hatta kendim hissettiğim tek an o oluyor. Neden mi çünkü o şarkı bana ayrılığı vazgeçisi ve bırakmayı en iyi anlatan şarkı



Goodbye my lover , goodbye my friend , you've been the one , yolu've been for me


Evet ağlıyorum bunları duyarken, o gün otobüste ağladım, yatakta ağladım. Gözyaşlarım yastığımı ıslattı. Ama en önemlisi ise kalbimi ıslattılar . Ne zaman birini görüp ısınmaya çalışsam olmuyor kalbim ıslak olduğu için. Hep bir soğukluk hep bir acı var. Ne kadar kitaplarıma dert anlatsam ne kadar mutlu gibi görünmeye çalışsam da olmuyor. Tükeniyorum ve kendimi geri toplayamıyorum. Müziklerin isterseler tonlar mutluluk yüklesinler kalbime bu şarkı onu alıp götürüyor oradan hiçbir şey kalmıyor kalan tek şey ise o ıslaklık oluyor.


Zamanında bunlar dökülmüş evet biraz hüzün dolu bir parça ama bu aralar emin olun dinlemiyorum :)):D)9:))D 
Bunları yazdığım günü çok iyi hatırlıyorum sevdiklerim bana acı dolu gözler ile bakmıştı o gün, bu şarkı bana güçlü olmayı öğretmişti, birini kaybetmenin acısını yaşatıyor sanmıştım yanılmışım şimdi arkama dönüp bakınca o bakışların beni olgunlaştırdığı görüyorum bu şarkı gibi, zaman her şeyin anahtarı bu şarkıyı o gün dinlemeye bile tahamül edemeyen ben şimdi bu yazdıklarımı bu ezgiler eşliğinde yazıyorum, bu ezgiler içinde mutluyum.İtiraf ediyorum ama üzerinden iki yıl geçmesinin de etkisi var :D

Benim için belli anlamları olan şarkılar bunlar umarımda sizde dinlerken kendinizden birkaç parça bulursunuz, eğer sizi siz yapan şeylerde birazcık katkım oluyorsa ne mutlu bana :D

İYİ HAFTA SONLARI :D




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder